четверг, 6 февраля 2014 г.

СИЛИ ПРИРОДИ І ГІГІЄНІЧНІ ФАКТОРИ

Природні сили природи і гігієнічні фактори можна назвати допоміжними засобами фізичного виховання. З їх допомогою повніше і краще використовується основний засіб - фізичні вправи, створюються умови для ефективного впливу їх на що займаються, успішної організації та проведення занять. Допоміжні засоби фізичного виховання найчастіше застосовуються в єдності з фізичними вправами.
Однак природні сили природи і гігієнічні фактори можуть мати і самостійне значення, наприклад при вирішенні гігієнічних завдань фізичного виховання. Про необхідність використання всіх засобів фізичного виховання йдеться в постанові ЦК нашої партії від 13 липня 1925 року, де вказується, що фізична культура не повинна вичерпуватися одними лише фізичними вправами, воно має включати в себе громадську та особисту гігієну праці і побуту, правильний режим праці та побуту, використання природних сил природи. Цей партійний документ має велике значення і в паші час.
Природні сили природи (сонячні промені, повітря, вода) є важливим засобом зміцнення здоров'я і підвищення працездатності людини. Одна з головних завдань фізичного виховання - формування у займаються основних знань про вплив на організм природних сил природи, а також формування практичних навичок їх використання в самостійних заняттях фізичними вправами і в повсякденному житті.
У процесі фізичного виховання природні сили природи застосовуються в поєднанні з рухами (заняття фізичними вправами на повітрі, при опроміненні сонячними променями, у воді і т. п.), а також у вигляді спеціальних процедур (повітряні та сонячні ванни, купання та ін) . Вони можуть бути використані в двох напрямках: по-перше, для створення умов успішної організує-. ції і проведення занять фізичними вправами і, по-друге, для загартовування організму, що займаються.
Сприятливі умови зовнішнього середовища підсилюють позитивний вплив фізичних вправ, що дозволяють застосовувати значне навантаження, організовувати раціональний відпочинок, викликають у займаються позитивні емоції. Необхідно відзначити, що у високогірних районах (в особливих умовах зовнішнього середовища) природні сили природи мають особливо великий вплив на організм, що займаються. Як показує досвід, під час тренувань у цих умовах, включаючи період акліматизації, у спортсменів різних спеціалізацій (легкоатлетів, ковзанярів, лижників) підвищуються функціональні можливості організму. При переході до звичайних, рівнинним, умовам спортсмени протягом певного часу можуть виконувати більшу за обсягом і інтенсивності роботу, що сприяє покращенню спортивних результатів. Таким чином, високогірні умови набувають як би специфічне «тренують» значення.
Методика використання природних сил природи має спиратися на дослідження єдності організму і середовища, впливу середовища на організм, що займаються.
Велике значення в процесі фізичного виховання має загартовування, тобто створення стійкості організму по відношенню до дії несприятливих природних факторів: холоду, спеки, підвищеної сонячної радіації (особливо при їх різкі коливання). Загартовування дає можливість зберігати здоров'я і працездатність. Тому його необхідно проводити з самого раннього віку. Для різнобічного загартовування потрібно застосовувати засоби, що по-різному впливають на організм (вода і повітря різної температури, перебування під сонячними променями і т. п.). Виконання при цьому фізичних вправ підсилює гартуючу вплив природних сил природи. ЩоГартують ефект, отриманий в процесі фізичного виховання, має здатність до перенесення, тобто він проявляється і в інших видах діяльності людини, зокрема у трудовій і військової, що підсилює прікладное.значеніе самого фізичного виховання. Загартовування допомагає прояву вольових якостей займаються, особливо при несприятливих зовнішніх умовах занять. За допомогою фізичних вправ і природних сил природи можна розвинути що має велике значення опірність організму проти неспецифічних впливів (заколисування, вібрації, перевантажень, стану невагомості і ін.)
Що ж стосується гігієнічних факторів, то до них відносяться заходи щодо особистої та громадської гігієни праці, побуту, відпочинку, харчування, навколишнього середовища і т. д. У процесі виконання фізичних вправ дотримання гігієнічних норм та правил є обов'язковим, бо це підвищує ефект впливу вправ.
Велике значення у створенні необхідних гігієнічних умов для занять має стан матеріально-технічної бази, спортивного обладнання, інвентарю та одягу. Суттєву роль у фізичному вихованні відіграє також науково обгрунтований режим.
Педагогічно правильне застосування фізичних вправ, природних сил природи і гігієнічних чинників дозволяє успішно розвивати фізичні та духовні здібності людей, готуючи їх до суспільно корисної діяльності.

1 комментарий: